Ten blog nie jest już rozwijany. Wraz ze wszystkimi artykułami zostały przeniesiony pod adres wmroczkowski.pl

Czy chcesz przejść pod nowy adres?

środa, 14 października 2009

Błąd 0x000003eb w Vista podczas dodawania drukarki zainstalowanej w sieci na XP

Dzisiaj miałem pewien problem z dodaniem drukarki w domenie. Drukarka była podłączona lokalnie do hosta z systemem Windows XP. Natomiast ja chciałem ją również dodać jednostki z systemem Windows Vista. Każda próba dodania drukarki kończyła komunikatem o błędzie "Błąd 0x000003eb". Próbowałem dodać ją przez otoczenie sieciowe oraz przez kontrolkę drukarki. Nic nie działało. Okazało się jednak, że jest pewne "dziwne" rozwiązanie problemu.
Poniżej w krokach przedstawiam co należy w takiej sytuacji zrobić:
1. Wchodzimy do panelu sterowania.
2. Klikamy w drukarki.
3. Dodaj drukarkę.
4. Wybieramy "Dodaj drukarkę lokalną".
5. Następnie "Utwórz nowy port / Typ portu: Local port".
6. I następnie w polu wprowadź nazwę portu podajemy adres drukarki, którą chcemy podłączyć, czyli \\adres_lub_nazwa_komputera\nazwa_drukarki.

Nie udało mi się znaleźć w internecie informacji na temat przyczyn występowania ale powyższe czynności powinny pomóc. Panowie z Microsoftu powinni bardziej się postarać albo chociaż zamieścić w necie bardziej szczegółową informację dotyczącą występujących w ich systemach błędów.

Brak komentarzy: