W tej chwili powinny Cię już nękać pewne pytania natury egzystencjonalnej: skąd mam wiedzieć które frazy są częściej szukane niż inne, jak on udowodni że to faktycznie działa, po co on o tym pisze...
Zacznę od końca.. Po co o tym piszę? Ponieważ chcę podnieść popularność mojej strony! Skąd masz wiedzieć które frazy są częściej wpisywane niż inne? Zajrzyj tutaj. Tak, nie mylisz się, to znowu Google. Dokładnie jest to dodatek do Google AdWoords o nazwie KeywordTool. To narzędzie wyświetla nam ile razy wpisana przez nas fraza była wpisywana przez internautów w ubiegłym miesiącu oraz pokazuje przewidywalną średnią liczbę jej wyszukiwań w tym miesiącu. Dodatkowo podpowiada frazy podobne lub zbliżone, które mają wysoką liczbę wyszukiwań. Czy widzisz już jak można to wykorzystać? Przed chwilą napisałem, że piszę ten post aby moja strona wzrosła na popularności. Napisałem tak, ponieważ fraza "pozycjonowanie" w listopadzie 2008 była wyszukiwana 673 000 razy! Spójrz na poniższy zrzut:

Może się wydawać, że przy tylu stronach w internecie to i tak nic nie zmienia, ale zmienia. Spróbuj na próbę wpisać kilka fraz powiązanych z Twoją stroną i zobacz ile dla nich jest wyszukiwań w ciągu miesiąca. Pomyśl na jakie, bardziej korzystne frazy mógłbyś je zamienić. Jak widzisz w temacie postu mam "Pozycjonowanie stron". Początkowo chciałem tam umieścić "Pozycjonowanie strony" ale spójrz na powyższe wyniki. Gdybym wpisał "Pozycjonowanie strony" to miałbym dla tej frazy tylko jakieś 22 200 wyszukań, wpisując "Pozycjonowanie stron" zwiększyłem znacznie swoją szansę na odwiedziny, ponieważ ta fraza była wyszukiwana 165 000 razy. Gdybym nie zmienił tej jednej literki pomyśl jak bardzo zostałbym w tyle. Jak to można wykorzystać? Ja np. jeżeli mam kilka pomysłów na posty a czasu tylko na napisanie jednego to sprawdzam jaki temat jest najbardziej pożądany przez internautów. To narzędzie daje wiele możliwości, wystarczy tylko pomyśleć.
Co ciekawsze Google KeywordTool można wykorzystywać nie tylko do pozycjonowania stron lub badania aktywności słów danych kluczowych. Zobacz do czego wykorzystuje je Piotr Majewski, znany biznesmen e-marketingowy:
1 komentarz:
Wielkie dzięki! Ostatnio zastanawiałem się jak zabrać się do tego tematu :)
Prześlij komentarz